Minggu, 26 September 2021

Pageblug


pixabay.com

Daning Agus Pribadi

 

Nganggo basa Arab, Éyang Kamil maca amalan—sekang kyainé—nggo nolak pageblug. Dhéweké nggoli maca karo mrebes mili, nahan sepira susaéh atiné nanggung kahanan sing ana neng lingkungan sekitaré. Biasané dhéweké ngimami salat ferdu neng langgar pérek umah—sing mamkumé tangga teparo sekukuban kiwé tengen.

Bar maca amalan kuwé, Éyang Kamil banjur ndonga—neng njero langgar, “Duh Gusti, inyong nyuwun pangapura dumateng sekathahé dosa kula. Duh Gusti, mugi-mugi pageblug niki saged énggal-énggal ilang saking bumi mriki.” Atine krasa lewih ayem, tenimbang sedurungé sing krasa nggrungsang kayong wong kepéngin nginum ningén ora ana banyu.  

Wektu semeno dina Jemuah, Éyang Kamil nembé bali sekang sawah—sing ora patia amba, anu nggo hiburan  semlebuné wektu pénsiun sekang guru agama, ana wara-wara sekang mesjid keprungu nggentawang pisan, ningén nggawé nggrentes atiné dhéwéké. Kepriwé ora nggrentes angger wara-wara kuwé ora cocog karo kekarepan atiné sing wis biasa delakoni, yakuwé: yen lamona dina Jemuah kiyé Takmir Mesjid ora nganakna Jemuahan, ningén deganti sembayang Duhur neng umaéh dhéwék-dhéwék. Krungu wara-wara kaya kuwé, Éyang Kamil katon bingung pisan.        

“Masya Allah, kepriwé mengko inyong goli arep ngibadah sembayang Jemuah.” Dhéwéké mondar-mandir neng ngarep langgar. Sedéla-déla dhéwéké ngocap, “Masya Allah…” nganggo nada dhuwur. Ora kliru, angger atiné Éyang Kamil nggrentes kaya kuwé. Dhéwéké wis kawentar njaga banget ngibadaéh. Angger lunga-lunga adoh mesti sing degoleti mesjid nggo ngleksanakaken sembayang ferdu. Angger ésuk-ésuk ya nggoléti mesjid nggo ngleksanakaken sembayang Subuh; angger awan Duhur, angger sore Ashar, angger sandékala Maghrib, lan angger wengi Isya. Angger ana wong undang-undang kepungan bar maghrib ya dhéwéké kadang ora teka—dhéwéké lewih ngutamakna ngimami sembayang Isya neng langgar, utawa angger teka ya dhéwéké gugup gagéan bali mbok nganti langgaré ora ana sing adan lan ngimami sembayang Isya.       

Mas Budi, tanggane sing dadi guru, ngomong, “Wonten napa, Éyang?” Dhéwéké nganggo masker, ningén keprungu ésih cetha neng perungoné Éyang Kamil.   

“Lha kae Mas Guru, mbok Njenengan ya mireng wara-wara sekang mesjid, angger mengko ora ana Jemuahan. Kepriwé sih ya? Ana apa ya? Mesjid koh ora olih nggo Jemuahan. Koh dénéng dadi kaya kiyé kahanané, masya Allah.” Éyang Kamil kayong ora bisa nrima kahanan sing kaya kuwé.

“Mugi-mugi kahanan kados niki naming sekedap, Éyang. Niki saweg pageblug prenyakit sing ora katon, ningén mbahayani. Dadi wong-wong ora kena kumpul sing jumlaéh akéh, mergané prenyakit kiyé bisa nyebar maring wong-wong sing padha kumpul—termasuk uga neng mesjid.”

“Masya Allah, mbokan wong arep ngibadah ora papa, sembayang Jemuah kuwé ferdu, angger detinggal apamaning ping telu utawané lewih, mbokan ora olih.”      

“Enggih leres, Éyang. Niku angger kahanané saweg normal, lha niki kahanané saweg darurat tumprap pemréntah. Pangapura nggih Éyang, kula sih anu mboten patosa ngertos babagan agama.”

Mas Budi banjur mlebu maring umaéh dhewek. Éyang Kamil ésih kayong wong bingung, ésih mondar-mandir neng ngarep langgar. Bar kuwé banjur mlebu ngumah. Bareng metu sekang ngumah Eyang Kamil wis keton gagah kaya biasané, nanggo klambi koko, sarung werna ijo, lan kupluk werna ireng sing wis mandan njepluk.        

“Lha rika arep maring ngendi, Kang?” Éyang Putri sing neng mburiné takon.

“Inyong arep Jemuahan, kiye mbokan dina Jemuah.”

“Lha mbokan ora ana wong Jemuahan.”

“Angger urung niliki dhéwék, inyong urung marem, aja-aja neng mesjid anu akéh wong.”

“Ya nganah sing ngati-ati, kiyé nganggo masker, Kang.” Éyang Putri ngulungna masker bujur werna ijo.

“Ya ngénéh.”  

Éyang Kamil nganggo masker, banjur mlaku kedimik-kedimik maring mesjid. Nyatané neng mesjid ora ana wong. Éyang Kamil balik maning, banjur dhéwéké maring langgar. Dhéwéké adan ningen ora nganggo pengeras suara. Éyang Kamil ngimami sembayang Duhur, makmumé bojone karo tangga pérek antarané wong papat.

***

Dina-dina sing delakoni urung owah, jamaah sembayang neng langgar uga suda, dadi ora patia akéh. Neng ngarep langgar uga wis desogi tempat wijik lan sabun nggo wisuh tangan. Éyang Kamil ésih katon nggrungsang agi dong dina Jemuah sing kaping loro, takmir mesjid ésih tetep urung nganakna Jemuahan.     

“Masya Allah, arep kepriwé uripé menungsa angger kaya kiyé.” 

Dina Setu ésuk Éyang Kamil nyetater ubluké. Dhéwéké niat arep maring goné kyainé, arep njaluk pepadhang kepriwé ngadepi kahanan sing kaya kiyé. 

Bali sekang nggone kyainé, Éyang Kamil katon lewih bungah nimbang sedurungé. Éyang Kamil olih pengertén akéh sekang kyainé. 

“Tulisan kiyé kudu sering dewaca,” Éyang Kamil nyodorna foto kopian tulisan arab karo artiné maring bojoné.

Inyong duwé lima jagoan sing maén-maén. Nganggo lima jagoan kuwé, tek sirep panasé pageblug sing murub kiyé. Jagoan-jagoané yakuwé: siji, Sayyidinah Musthofa Rosulillahi Muhammad SAW; loro, Sayyidinah Murtadlo Ali bin Abi Tholib Karomallohu wajhah; telu, Sayyidina Hasan r.a.; papat, Sayyidina Husain r.a; lima, Sayyidatina Fatimah binti Rasulillah SAW…

“Angger maca kiyé, terus ndonga maring Gusti Pangéran, moga-moga pageblug kiyé bisa cepet lunga sekang bumi ngkéné.” 

“Amiin,” Éyang putri ngamini, “ningen ya detambah karo njaga kebersihan, lan nganggo masker angger lunga-lunga.”

Éyang Kamil manthuk.[] 

Banyumas, 14 April 2020

Agus Pribadi lair neng Purbalingga, 10 Mei 1978. Ngrampungna sekolahe neng Universitas Jenderal Soedirman (Unsoed) Purwokerto. Makarya dadi guru SMP neng salah siji sekolah sing ana neng Purbalingga. Manggon neng Desa Karangtengah, Kecamatan Kembaran, Banyumas. Buku kumpulan cerkak karyane sing wis terbit judule “Doresani” (2018).

 

Catetan: Cerkak kiye demuat neng majalah ANCAS (Agustus 2021)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar